Laatste LN'de

Achilleshiel? Derde stadsbrug in Feyenoord City!

Gepubliceerd op 23 maart 2017 - 10:11

Een historische vergissing werd Feyenoord City nu al genoemd door een van de raadsleden die daadwerkelijk de moeite heeft genomen het plan van A tot Z door te nemen en zich te laten informeren (Ruud van der Velden van de Partij voor de Dieren steekt wel tijd en energie in het begrijpen van het plan, ondanks hun kleine fractie). Dat zijn dus niet de mensen van het CDA, en ook niet van Leefbaar Rotterdam die voor het kerstreces bij monde van Ronald Schneider hun volledige steun aan het plan gaven. Klein detail; Er was toen nog helemaal niemand bij de Leefbaar fractie die het plan daadwerkelijk had gelezen. Haha. Tja. Het zegt veel.

Gelukkig is daar dan nog het mobiliteitsplan van Feyenoord City. Het Elite Stadion dat gaat verrijzen, waarbij het hele verdienmodel zal draaien om rijke mensen, en het ‘volk’ uit volksclub dus definitief zal verdwijnen heeft namelijk het allerslechtste mobiliteitsplan aller tijden. Maar liefst 500.000 toeristen zullen straks allemaal met het openbaar vervoer MOETEN komen, terwijl er vrijwel geen aanpassingen gedaan gaan worden aan de openbaar-vervoer infrastructuur. Tel daarbij de reguliere stadionbezoekers op en er blijft maar één ding over om te concluderen: Gedoemd om te mislukken.

Gelukkig heeft Feyenoord City daar uiteraard een oplossing voor: Een derde stadsbrug en extra parkeerplaatsen. Dit werd afgelopen week verteld aan de Feyenoord Supportersraad. Het stadion gaat dus gewoon bereikbaar worden. Geen enkel probleem. Of, nouwja, het enige probleem dat er hooguit ontstaat is dat de eerste 10 jaar na opening het stadion totaal onbereikbaar is vanwege ingrijpende verbouwingen aan de infrastructuur in heel Rotterdam-Zuid.

Maargoed, wie heeft er nu bezoekers nodig als je een Elite-Stadium bouwt?