Het archief van oktober, 2014

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2014 " d.d. 31.10.2014

COMPLIMENTEN!

Gepubliceerd op 31 oktober 2014 - 19:13

Iets meer dan een jaar geleden namen de boys van FRFC1908 contact op met COPA over een samenwerking voor wat betreft een Retro-lijn onder de Sportclub Feyenoord-vlag. Clubbelang ging uiteindelijk boven eigenbelang en zodoende werd contact opgenomen met Feyenoord Rotterdam N.V. waar een kant en klaar plan kon worden gepresenteerd door COPA. Een sterk staaltje samenwerking tussen supporters, COPA en de club wat resulteerde in een prachtige lijn die letterlijk binnen no-time is uitverkocht. Complimenten dus voor de club; Samen sta je letterlijk sterker!

Voor wie te laat is/was: Fanshop stadion heeft nog enkele exemplaren liggen dus wie snel is morgenochtend heeft geluk! Heb je gelijk een goede reden om een jeugd-wedstrijd te bezoeken en een hapje + drankje te doen bij Kuipie: Eten & Drinken! (Da’s dus in het Maasgebouw, eerste verdieping!)

UPDATE: Hapje en drankje moet je dus ergens nuttigen buiten het stadion: Eten & Drinken kan je niet in De Kuip op wedstrijddagen… (Je denkt het is een grapje, maar helaas).

Casual Retro-lijn

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2014 " d.d. 30.10.2014

Vanwege gebrek aan animo…

Gepubliceerd op 30 oktober 2014 - 15:33

Amper animo Gudde, opening academie afgelast
dinsdag 28 oktober 2014, 09:28

Vanwege gebrek aan animo voor spreker Eric Gudde, algemeen directeur van Feyenoord, is de opening van de Van Poelje Academie van dinsdagavond afgelast. Dat laat de organisatie op haar website weten.

De Van Poelje Academie wil met lezingen de bestuurskwaliteiten van verenigingen en bedrijven in Westland verbeteren. Gudde zou gaan vertellen over hoe hij Feyenoord uit de rode cijfers heeft gehaald en de dilemma’s die daarbij kwamen kijken.

Ongelukkige foto-combinatie? Of live-stream? U mag het zeggen…

vanpoeljeacademie

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2014 " d.d. 29.10.2014

Ondertussen bij Darlington FC

Gepubliceerd op 29 oktober 2014 - 19:06

Ondertussen bij Darlington FC

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2014 " d.d. 29.10.2014

Ingezonden: Reactie op “Feyenoorders”

Gepubliceerd op 29 oktober 2014 - 19:02

Met veel belangstelling lazen wij onderstaande reactie, en neutraal als we zijn plaatsen we uiteraard hoor en wederhoor! Of we het ermee eens zijn? Niet echt. Of hij dit verhaal goed heeft gelezen? Gezien de passage over Johan Cruijff waarschijnlijk niet. Heeft hij het begrepen? Gezien de laatste alinea waarschijnlijk niet. Waarom we het dan toch plaatsen? De laatste zin zegt precies waarom zoveel Feyenoord-supporters al jaren niet meer in De Kuip komen. Hand in Hand, Kameraden? “Blijf lekker weg, dan hebben we ook geen last meer van jou!”. Feyenoord anno 2014. Voor het nageslacht:

Beste Gijsbert,

Met veel belangstelling las ik je column over dat je je geen echte Feyenoorder meer voelt nu iedereen juicht voor oud-Ajacied en inmiddels Feyenoord-doelman Kenneth Vermeer.

In werkelijkheid was je al die tijd nooit een echte Feyenoorder, want al in 1958 werd er door onze club Feyenoord iemand van Ajax aangetrokken: Eddy Pieters Graafland, en die werd door iedereen zomaar Feyenoorder genoemd terwijl hij dat daarvoor helemaal niet was. Vervolgens werden in de jaren daarop er nog meer mensen aangetrokken die helemaal geen Feyenoorder zijn…Johan Cruijff, het boegbeeld van Ajax zelfs. Verschrikkelijk!

Vanaf 1958 al was Feyenoord daarom geen club meer voor Feyenoorders. Ik bedoel: als een Ajacied door de fans zomaar Feyenoorder wordt genoemd en wordt gesteund om hem zo goed mogelijk te laten presteren in een Feyenoordshirt, waar gaat het dan heen met de club?

Ik raad je daarom aan om voortaan bij de amateurtak van Feyenoord een elftal uit te zoeken waar gegarandeerd niemand met een Ajax-verleden speelt. Een elftal dat puur uit Feyenoorders bestaat, mooier kan niet. Je voelt je vast helemaal thuis als zelfbenoemde echte Feyenoorder en je hebt geen last meer van al die mensen die met Vermeer een sterker Feyenoord zien, daar dolblij mee zijn en zodoende niets meer begrijpen van het Feyenoordgevoel. En het allermooiste: zij hebben dan ook geen last meer van jou!

Sjoerd

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2014 " d.d. 27.10.2014

Ingezonden: Feyenoorders

Gepubliceerd op 27 oktober 2014 - 17:47

Vanaf mijn geboorte werd het er met de paplepel ingegoten door mijn vader: Jij bent Feyenoorder. Trots als ik was op het schoolplein met vetkrijt Feyenoord logo’s maken en later met spuitbussen op de oude ZWN en RET bussen in de remise. Feyenoord was mijn club. Ik was Feyenoorder en zo groeide ik op.

Jarenlang dacht ik dat ik een Feyenoorder was, maar de laatste maanden twijfel ik ernstig. Het is voor het eerst in mijn Feyenoord bestaan dat ik bij wedstrijden op de tribune mezelf geen Feyenoorder meer voel. Dat komt niet door de spelers, maar door mijn mede-Feyenoorders. Danig verschillen wij van mening, het is anders dan bij Cruijff, Scholten en Charisteas en de vele andere van Ajax overgekomen spelers in mijn tijd als Feyenoorder. Iemand die 16 jaar lang lid was van Ajax is volgens vele ineens een Feyenoorder, volgens sommige zelfs een grote held. Puur en alleen vanwege het feit dat hij een Feyenoord-shirt draagt.

Ik kom al meer dan dertig jaar in De Kuip. Ik mis al twintig jaar geen thuiswedstrijd en uit was ik er ook vrijwel altijd bij, al is dat de laatste jaren wat minder vanwege mijn gezondheid. Ik heb tatoeages van mijn club: Feyenoord. Ik heb gehuild om, maar ook gelachen met mijn club; Feyenoord. Nog altijd krijg ik het warm als ik langs De Kuip rij, dat is mijn stadion, daar speelt mijn club; Feyenoord. Ik reisde stad en land af voor mijn club; Feyenoord. Het heeft mij bij elkaar waarschijnlijk meer gekost dan Vermeer ooit zal verdienen aan mijn clu; Feyenoord.

Doch; nooit heb ik één minuut gespeeld bij “mijn” Feyenoord. Ik voldoe volgens de definitie die men vandaag hanteert niet aan het credo. Wie speelt bij Feyenoord, is een Feyenoorder. Ik speel niet bij Feyenoord, mocht zelfs nooit lid worden. Ik ben daarmee dus geen Feyenoorder. Waarschijnlijk geldt dat ook voor 99% die dit leest; Wij zijn geen Feyenoorder. Wij zijn klanten van een bedrijf die voetballers betalen om in een rood/wit shirt voor ons te spelen. De uitstraling van onze club is een fars. De clubliederen zijn inmiddels legendes en sprookjes, uit een tijd toen mijn club nog geen bedrijf was maar een buurt-vereniging. Ik ben niets meer of minder dan een klant. Een klant die vast zit in een psychische draaideur. Een klant die wel wil, maar niet kán kopen bij een ander bedrijf. Feyenoord is een triest verpacht evenbeeld van haar oude zelf.

Gijsbert

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2014 " d.d. 27.10.2014

De strijd tegen Modern Voetbal

Gepubliceerd op 27 oktober 2014 - 10:43

Het is de terreur die een klein gedeelte van onze mooie volksclub al jaren voelt. Het kleine gedeelte die het stapje verder gaat dan de gemiddelde fan ziet de club drastisch veranderen. Volksclub Feyenoord lijkt een grote klantenkring te zijn geworden waar clubcultuur niet meer van belang is. Ironisch dat juist bij een volksclub als Feyenoord de goudkoorts het belangrijkste thema is geworden. Ironisch dat juist bij een volksclub als Feyenoord mensen alleen nog maar klagen over de sfeer maar niet actief willen participeren in het maken ervan. Ironisch dat een als volksclub gepresenteerde club als Feyenoord het een paar aandeelhouders zijn (VvF) die met een minderheidsaandeel kunnen bepalen wie er geschikt is om als commissaris supporterszaken & clubcultuur zitting te nemen. Ironisch dat juist bij Feyenoord die paar aandeelhouders die al bijna 1,5 jaar blokkeren omdat ze niet vinden dat je zonder geld iets te vertellen mag hebben.

Ligt het probleem dan alleen bij de club? Zeker niet! Het is net zo goed het probleem van de Feyenoord-fans. Want als jij een van de fans bent die het niet uitmaakt wie er op het veld staat zolang we maar winnen… Als jij een van de fans bent die het niet uitmaakt of De Kuip gesloopt gaat worden bij nieuwbouw… Als jij een van de fans bent die het leuker vind om te winnen in FIFA dan een uitwedstrijd te bezoeken… Als jij een van de fans bent die gewoon rustig naar een voetbalspelletje wil komen kijken en de prijs van de toegangskaarten je niet uitmaakt…

Als jij een van die fans bent die niet weet waar wij het nu over hebben dan veroordelen we jou niet, maar dan vragen we je wel om onderstaande video te bekijken. Misschien snap je dan nu beter waarom wij het leeuwendeel van de tijd in jou ogen alleen nog “negatieve” berichten kunnen plaatsen. Misschien wil je het niet bekijken, want boeit het je niet wat wij nog te zeggen hebben. Misschien voel je je nu aangevallen door deze introductie of misschien, heel misschien, snap je na de komende 40-45 minuten waar wij het over hebben:

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2014 " d.d. 25.10.2014

Ondertussen, in Venetie

Gepubliceerd op 25 oktober 2014 - 23:55

image

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2014 " d.d. 25.10.2014

Feijenoord on Tour

Gepubliceerd op 25 oktober 2014 - 21:45

Qoute: "Best firm to ever visit Croatia"

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2014 " d.d. 24.10.2014

“Iedereen is joods behalve wij”

Gepubliceerd op 24 oktober 2014 - 11:58

Bij Den Haag houden ze er nog al van om te zingen dat iedereen joods is behalve zij. “Feyenoord Amsterd*m” zingen ze ook zo graag, want o-o-Den Haag, nee dat is helemaal schoon. Heeft te maken met hun NSB-verleden waarschijnlijk… Tenminste; in Den Haag denken ze vooral dat iedereen joods is behalve zij. Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden. De tukker-krant Trekkerbandtia heeft een onwijs tof statistisch kaartje gemaakt waaruit het tegendeel waar blijkt. In hartje Den-Haag wonen meer smouzen dan matjes. Het is daarmee ook de enige (!) stad in heel Nederland waar in het centrum meer seizoenkaart-houders wonen van een andere club. Of zouden ze bij ADO bedoelen dat heel Den Haag joods is behalve het Forepark? Dat klopt dan weer wel!

Iedereen is joods, vooral Den Haag!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2014 " d.d. 23.10.2014

Ondertussen op het bere-gezellige fanplein in Rijeka waar iedereen is voor de PMDS…

Gepubliceerd op 23 oktober 2014 - 14:14

Fanplein Rijeka