Het archief van augustus, 2014

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " augustus, 2014 " d.d. 31.08.2014

Road to the Europa League

Gepubliceerd op 31 augustus 2014 - 11:30

Op de Facebookpagina van FRFC1908 lazen we onderstaand bericht:

De afgelopen twee Europese thuiswedstrijden, tegen Beşiktaş JK en FC Zorya Luhansk, hebben we aantal beelden geschoten en samengevoegd tot een compilatie. Onze weg naar de groepsfase. We zien het als een pilot en zijn benieuwd wat jullie er van vinden. Deel en Like het filmpje als je vindt dat we vaker dit soort compilaties moeten maken.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " augustus, 2014 " d.d. 30.08.2014

Clasie kiest voor Feyenoord!

Gepubliceerd op 30 augustus 2014 - 17:38

Jordy Clasie kiest voor Feyenoord! Tot 2018 blijft onze kleine tijger bij ons in Rotterdam en daar zijn wij trots op! In tijden van sportieve en financiële tegenspoed bleven tienduizenden Feyenoorders de afgelopen jaren twee-wekelijks naar de Kuip komen. Niet vanwege de service (want dat is waardeloos, Feyenoord kreeg niet voor niets een boete voor incompetente organisatie van de UEFA)… Niet vanwege het sportieve aspect (want dat is waardeloos)… Niet vanwege het toekomstperspectief, want… ach je weet het nu wel!

De meest talentvolle en energieke middenvelder van de Eredivisie koos, net als de tienduizenden supporters jaarlijks doen, voor Feyenoord omdat Feyenoord dé overtreffende trap heeft: Passie, sfeer, vuurwerk! Feyenoord is machtig. De sfeer in De Kuip uniek. Daarvoor blijven goede voetballers dus bij Feyenoord!

Wij zeggen: Meer vuurwerk, meer spandoeken, meer sfeer! Dan halen wij vanzelf weer de Europese top weer!

ClasiePyroLover

Of niet Gido? Hahahahaha!!!!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " augustus, 2014 " d.d. 29.08.2014

Column Frank Vijg: Feyenoord, hoe gaat het?

Gepubliceerd op 29 augustus 2014 - 19:08

Wat een avond, gisteren in de Kuip! Ik voel nóg hoe het daar voelde. Het vertrouwen vooraf. De schrik bij de mogelijke penalty. De opluchting bij de 3-0. De woede bij de 3-3. En de grandiose ontlading bij de winnende goal. Maar ik weet nog steeds niet wat ik nou precies heb gezien.

Zag ik de wederopstanding van een financieel weer gezonde club, die 6 jaar niet écht in Europa had gespeeld of een sportief failliet? Wat weegt uiteindelijk zwaarder: de woede van de supporters in de 90e minuut of de Pierre-Feyenoord-PSV-achtige heftigheid toen Manu scoorde in de 92e minuut?

Als Te Vrede echt zo slecht is, hoe kan hij er dan 6 maken in 7 wedstrijden? En nu dat een feit is, waarom zegt Feyenoord dan dat Kazim de eerste spits is? En als hij de eerste spits is en een belangrijke speler wordt, waarom mag hij dan nog niet voor onze camera of microfoon?

Als je Kongolo wil wisselen, in de belangrijkste fase van één van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen, maar de vierde man houdt per abuis het rugnummer van Mathijsen omhoog en díe komt er dan uit; ben je dan een grote trainer die niet over details valt en er dus verder geen aandacht aan besteedt óf iemand die juist zélf niet uitstraalt “wij zijn Feyenoord”? Wat zou Ernst Happel hebben gedaan? Of Koeman?

Koersen ze in de Kuip naar een soort herhaling van het tweede jaar onder Mario Been of doen ze straks, met El Amadi en eventueel Dost, gewoon weer mee om de bovenste plaatsen?

Gelooft Lex Immers echt in zijn meerwaarde als spelverdeler op het middenveld of is hij juist zo’n loyale kracht dat hij in opdracht van zijn trainer steeds verder weg speelt van de positie, waar hij vorig jaar, dicht bij de spits, zo vaak kansen creëerde?

Waarom kan PSV een Mexicaanse international in de bloei van zijn leven aantrekken en neemt Feyenoord vooralsnog genoegen met spelers uit lager aangeschreven categoriën, die vaak een poosje niet hebben gespeeld?

In de verdediging vertrokken 3 internationals en wordt één speler teruggehaald. Het middenveld is ongewijzigd en daar worden twee directe versterkingen aangetrokken. Wat zou daar de gedachte achter zijn?

Moet ik in de ontroerende omhelsing van Gudde en van Geel de opluchting van 2 keihard werkende, opgeluchte Feyenoorders zien of van 2 managers die hun beleid bevestigd zagen?

En wat is nou eigenlijk belangrijker? Al die berichten en telefoontjes van Feyenoorders die hun eigen club echt zat zijn (en hoe veel pijn dat doet) of de reactie van mijn zoon van 14, die gisteravond weer op zijn vakkie Y stond: “ik heb nog nooit zoiets moois meegemaakt!”. Later bleek dat hij er met tranen in zijn ogen had gestaan?

Ik weet het allemaal echt niet. Dat is ook niet erg. Ik ben er slechts om de vragen te stellen. Maar wie weet het wél? Zelfs dát weet ik niet meer.

Bron: RTV Rijnmond

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " augustus, 2014 " d.d. 29.08.2014

Feyenoord naar groepsfase Europa League #UPDATE

Gepubliceerd op 29 augustus 2014 - 07:31

Door een miraculeuze ontsnapping – in een wedstrijd waar over twintig jaar nog over gesproken zal worden – heeft Feyenoord zich voor het eerst sinds zes jaar geplaatst voor de groepsfase van het Europa League-toernooi. Niet alleen voor de club goed, maar ook voor de supporters een prachtig vooruitzicht. Drie mooie wedstrijden in een volle Kuip en drie (naar alle waarschijnlijkheid) prachtige trips over de grens.

De Stadionclub is ingedeeld in pot 3 en kan de volgende clubs niet loten:

Everton, Young Boys, Dinamo Zagreb, FC Zurich, Estoril Praia, Legia Warschau, Partizan Belgrado, Torino, En Avant Guingamp, AS Saint-Étienne en Rio Ave.

Feyenoord zal dus uit de andere potten een tegenstander treffen. Waar bij vermeld moet worden dat in pot 1, PSV niet geloot kan worden. De mogelijkheden zijn als volgt:

Pot 1
Sevilla, Inter, Tottenham Hotspur, Napoli, Dinamo Kiev, Villarreal, Fiorentina, Red Bull Salzburg, Metalist Kharkov, Lille en FC Kopenhagen.

Pot 2
Steaua Boekarest, Standard Luik, PAOK Saloniki, Celtic, Besiktas, VfL Wolfsburg, Club Brugge, Dnipro Dnipropetrovsk, Trabzonspor, Panathinaikos, Sparta Praag en Borussia Mönchengladbach.

Pot 4
Dinamo Moskou, FK Krasnodar, NK Rijeka, Asteras Tripolis, KSC Lokeren, HJK Helsinki, Slovan Bratislava, Dinamo Minsk, Apollon Limassol, Astra Giurgiu, Qarabağ Agdam en AaB Aalborg.

De datums van de speeldagen in de groepsfase zijn als volgt:

18 september, 2 oktober, 23 oktober, 6 november, 27 november en 11 december.

Om 13.00 uur zal de loting plaatsvinden en deze zal rechtstreeks te zien zijn op de website van de UEFA en via Eurosport.

#UPDATE

Inmiddels heeft de loting plaatsgevonden. Het Spaanse Sevilla FC, het Belgische Standard Luik en de Kroatische club HNK Rijeka zijn de tegenstanders van Feyenoord in poule G van de Europa League.

BwKHDgsIYAASinK.jpg_largeFoto: FeyenoordEuropa

 

 

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " augustus, 2014 " d.d. 29.08.2014

Nagenieten

Gepubliceerd op 29 augustus 2014 - 06:00

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " augustus, 2014 " d.d. 28.08.2014

Geen Woorden, Maar Daden!

Gepubliceerd op 28 augustus 2014 - 09:19

Vandaag, 28 augustus, staat voor Feyenoord een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen op het programma. Misschien wel de meeste belangrijke. Het zal vanavond duidelijk worden of we morgen in de kokert zitten en we nog zes prachtige wedstrijden in onze agenda mogen bijschrijven of dat we net als de laatste zes seizoenen roemloos ten onder gaan. Over dat laatste willen we geen eens denken, het zal een deceptie van jewelste zijn als we ons via FC Zorya Luhansk niet weten te plaatsen.

We gaan bij deze niet voor de zoveelste keer oproepen dat ‘Feyenoord thuis, gekkenhuis’ is. Alles behalve dat en is ook op dit moment niet gepast. Zeker door alle betuttelingen vanuit de directie richting supporters over sfeeracties en fakkels. Daar gaan we het nu ook niet over hebben, dat is iets voor later. De winst van onze prachtige club moet vanavond vooropstaan.

We roepen alle Feyenoorders vanavond in die machtige Kuip op, om negentig minuten lang achter de ploeg te gaan staan. Dit zwalkende elftal heeft de steun van Het Legioen, dat veelkoppige monster, nodig om de groepsfase te bereiken. Bij winst zijn we tot medio december verzekerd van Europees voetbal. Niet alleen voor ons iets prachtigs, maar ook voor de club is het bittere noodzaak. Het zijn weliswaar niet de miljoenen van de Champions (?) League, maar ook in het Europa League-toernooi kunnen er enkele miljoenen worden bijgeschreven op het rekeningnummer van Feyenoord Rotterdam.

Hoe dat zal gaan gebeuren, interesseert ons helemaal niets. Vanavond moet zo’n avond worden dat alles samen valt en we ons kunnen opmaken voor wedstrijden tegen een aantal prachtige tegenstanders, waaronder Celtic, Everton, Fiorentina, Sevilla en Napoli.

Geen Woorden, Maar Daden!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " augustus, 2014 " d.d. 25.08.2014

Nabestellen LN 73

Gepubliceerd op 25 augustus 2014 - 07:00

Voor aanvang van de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht werd LN 73 verkocht! Verkopers stonden op enkele punten rondom De Kuip en op de bekende PMDS-locaties om dit fanzine te verkopen. Achteraf bleek dit het enige hoogtepunt van de middag te zijn.

Voor degenen die de maar liefst 68 pagina’s tellende uitgave hebben gemist, is er goed nieuws. Er zijn nog enige exemplaren van deze prachtige uitgave te verkrijgen. Dus wil je deze prachtige eerste uitgave van het seizoen 2014-15 alsnog in je bezit krijgen, aarzel dan niet en bestel hem nu!

Nabestellen van deze uitgave kost 5 euro. Dat is uiteraard inclusief verzendkosten, zodat hij gegarandeerd bij jou op de mat valt! Stort dus 5 euro op rekeningnummer NL66 INGB 0008 1653 59 tnv Lunatic News te Rotterdam. Vergeet aub niet je adresgegevens te vermelden!

Mis ‘m niet alsnog… OP = OP!!!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " augustus, 2014 " d.d. 23.08.2014

RIP Atie Visser

Gepubliceerd op 23 augustus 2014 - 16:40

De Rotterdamse verzetsstrijdster Atie Visser is overleden. Ze overleed afgelopen woensdag, een maand na haar honderste verjaardag. Gerarda (zoals ze voluit heet) Visser was in de Tweede Wereldoorlog koerierster voor het verzet. Onder de valse naam Karin zat ze bij de knokploeg van Marinus Post. Ze overviel onder meer distributiekantoren om ondergedoken Joodse en andere Nederlanders te redden. Daarvoor kreeg ze in 1982 het Verzetsherdenkingskruis en de Veteranenspeld.

Naast haar ondergrondse werk zat de geboren Rotterdamse ook bij de Politieke Opsporingsdienst (POD), die ‘foute’ Nederlanders opspoorde. Na de oorlog liquideerde ze Felix Guljé, de eigenaar van een bedrijf dat voor de nazi’s zou hebben gewerkt. Zijn bedrijf zou een brug hebben gerepareerd die door het verzet was vernield en voor de Duitsers van strategisch belang was. Met twee anderen van het verzet ging Visser in juni 1946 naar het huis van Guljé. Ze belde aan en schoot hem dood in de deuropening. Later bleek dat Guljé de Duitsers niet had geholpen, maar dat hij juist Joden de helpende hand had geboden.

De hoogbejaarde Visser bekende de moord pas in 2011 in een brief aan de burgemeester van Leiden. Daarna was ze ongewild wereldnieuws, want eigenlijk wilde ze niet dat de brief openbaar zou worden. Omdat de zaak al was verjaard, kon ze niet meer worden vervolgd.

In haar overlijdensadvertentie staat niet alleen dat Visser verzetsheldin was, maar ook dat ze tot haar dood trouw supporter van Feyenoord is gebleven.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " augustus, 2014 " d.d. 23.08.2014

Morgen verkoop LN 73

Gepubliceerd op 23 augustus 2014 - 07:45

LN 73Het heeft een paar maanden geduurd, maar morgen is het dan eindelijk weer zover: de nieuwste uitgave van het meest gelezen fanzine van Nederland is weer te koop! Voorafgaand aan Feyenoord – FC Utrecht zal LN 73 verkocht worden. Deze keer wederom maar liefst 68 pagina’s pure proza (nog altijd zonder reclame) en dat nog altijd voor het bedrag van slechts 2,50 euro. Allemaal kopen dus!

In deze eerste uitgave van dit seizoen blikken we onder andere terug op de voorbereiding waarin weer genoeg gebeurde en hebben we een uitgebreid (maar liefst acht pagina’s) reisverslag van de trip naar Istanbul. De redactie van Lunatic News sprak – in navolging van de eerste uitgave in het vorige seizoen – met Roeland van Meerveld, die we aan de tand hebben gevoeld over de vorderingen van Stichting Het Legioen, waar hij voorzitter van is.

Verder blikken we uit supportersoogpunt terug op wedstrijden tussen Feyenoord en FC Utrecht uit de jaren zeventig en tachtig. Ook is een Feyenoorder in de pen gedoken over een bijzonder groundhopavontuur bij onze Oosterburen.

Tot slot laten we ons licht schijnen over het Europa League-duel van aanstaande donderdag tegen FC Zorya Luhansk in Kiev, die in onze ogen daar nooit gespeeld had mogen worden.

Dit en nog veel meer zorgt ervoor dat je jezelf met de Pre-Match-Drinking-Session en tijdens de wedstrijd zeker niet hoeft te vervelen. Moeders, houdt uw dochters binnen, vanaf 12.00 uur staan de verkopers op de volgende punten om LN 73 te verkopen:

  • Voorplein (in het midden)
  • Uitgang Treinstation
  • Op de luchtbrug (bovenaan de trappen, rechts)
  • Onder de uit-supporterstunnel (onderaan de trappen)
  • Tramhalte Stadionweg (op de dijk)
  • Bennie Beer en Atoll Bowling
  • Varkenoord / DHZ
  • Café De Ara, Cosy Corner, De Nieuwe Pijp, The Hide Away

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " augustus, 2014 " d.d. 20.08.2014

Koekje van eigen deeg!

Gepubliceerd op 20 augustus 2014 - 22:00

Grote schoonmaak in het Maasgebouw aankomende week. Op de publicatielijst van het UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body vonden we vandaag namelijk de aanklacht + boete van de UEFA = MAFIA aan het adres van Feyenoord terug… en daar stond iets opvallends in:

* The UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body has taken the following decision:
* Competition: 2014/15 UEFA Champions League 
* Match: Feyenoord 1-2 Beşiktaş JK, 30 July, third qualifying round first leg

Incidents: Racist behaviour – Article 14 UEFA Disciplinary Regulations; Crowd disturbances – Article 16 (2) DR; Setting-off/throwing of fireworks and missiles – Article 16 (2) DR; Insufficient organisation – Article 16 (1) DR

Sanction: The UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body has ordered the partial closure of Feyenoord’s stadium for the next UEFA competition match which they will play as host club and, in particular, sector E of the ground. The Dutch team has also been fined €45,000.

Inderdaad: De UEFA beboet Feyenoord vanwege een incompetente organisatie. Haha! Koekje van eigen deeg noemen we dat, want eerder op de dag publiceerde Feyenoord nog in de nieuwe pravda alias “Metro” dat;

Fans van Feyenoord raakten slaags met supporters van Besiktas en daarnaast waren er spreekkoren te horen. Feyenoord wil eventuele boetes op de daders verhalen. “Zij benadelen Feyenoord. Het is treurig te moeten constateren dat een deel van de bezoekers daar geen boodschap aan heeft”, laat een woordvoerder van de club optekenen.

Het is inderdaad treurig om te moeten constateren dat een deel van het Maasgebouw al vele jaren de kop in het zand steekt en geen enkele verantwoordelijkheid durft te nemen… zo erg zelfs dat de UEFA waarnemer nu Feyenoord heeft voorgedragen aan de aanklager als “incompetente organisatie”.

Wij vertrouwen erop dat Feyenoord daad bij het woord voegt en de daders keihard aanpakt: Afdeling supporterszaken en afdeling veiligheid. Van top tot teen schoonvegen en opnieuw beginnen met goede krachten die wél competent zijn. Moet iedereen er dan uit? Welnee! Twee of drie fancoaches mogen best blijven, de rest: incompetent. Staat de vooruitgang van de club in de weg én kost Feyenoord meer geld aan boetes dan alle UEFA = MAFIA spandoeken bij elkaar!

Article 16 (1) DR. Die gaan we inlijsten en opsturen!