Het archief van juli, 2011

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " juli, 2011 " d.d. 31.07.2011

Stadionverboden n.a.v. ludiek spandoek

Gepubliceerd op 31 juli 2011 - 23:20

Jahoor. Het is weer zover. Algemeen Directeur Eric “de prutser” Gudde verkondigt in alle media trots dat er stadionverboden zijn uitgedeeld. Uiteraard vanwege zware openlijke geweldpleging, stewards zijn namelijk fysiek en geestelijk zwaar bedreigd door een paar supporters toen deze hun spandoek terugvroegen. U leest het goed: VROEGEN. Waarna de stewards het spandoek teruggaven. Deze bedreiging was dusdanig groot dat de supporters in kwestie na het terughangen van het doek helemaal terug konden lopen van Vak UU, langs de stewards, langs de politie, langs de veiligheidsmensen, door de hekken onder Vak S en zo Vak X weer op. Kunt u nagaan hoeveel buitensporig geweld is gebruikt bij het terug “veroveren” van dit spandoek.

Eric Gudde ziet deze supporters die kritiek uiten liever nooit meer terug in zijn stadion. Immers is Eric Gudde de personificatie van Feyenoord en bepaalt hij wat er in zijn Kuip gebeurd: ‘Daar hebben we bij Feyenoord keurige procedures voor, maar wat mij betreft zien we deze mensen heel lange tijd niet meer in ons stadion.’ uiteraard voegt Eric Gudde er ook nog even aan toe; ‘Zoals eerder aangegeven moet het nu maar eens gedaan zijn met dat kleine groepje dat zich niet weet te gedragen en op alles en iedereen afgeeft en zelfs op een eigen speler.’

Dit verkondigt dezelfde Eric Gudde die twee weken geleden nog de voltallige selectie de schuld gaf van het vertrek van Mario Been, terwijl hij dit naar eigen zeggen helemaal niet wilde. Eric Gudde de personificatie van Feyenoord heeft natuurlijk het alleenrecht op het beledigen, schofferen en openlijk aanvallen van spelers. Als laatste spreekt hij in huiskrantje AD ook nog de wens uit dat er vooral meer lastige supporters aangepakt kunnen worden om drogredenen: ‘Al hoop ik overigens dat deze eerste reeks uitsluitingen gelijk de laatste is, omdat mensen inzien dat wij voor wat betreft het weigeren en verwijderen van negatieve uitingen de ingezette lijn blijven volgen. Ze hebben dus alleen zichzelf er mee, omdat ze, wanneer ze volharden, vroeg of laat ook tegen een stadionverbod zullen oplopen’.

Eric Gudde, tijdelijk bestuurslid bij Feyenoord, bepaalt of supporters die al 15 jaar lang naar Feyenoord gaan niet meer welkom zijn, omdat ze kritiek hebben op het jarenlange wanbeleid waarvoor hij verantwoordelijk is. Eric Gudde is met Dick van Well en de andere koekenbakkers -die deze schandalige eigen regels hebben ingesteld- verantwoordelijk voor de afgestorven sfeer in de Kuip, de financiële malaise, het feit dat het op het veld WEER dramatisch was… maar kritiek? Daar zijn ze wars van bij Feyenoord.

Wie volhard in zijn liefde voor Feyenoord kan de ballen van Eric Gudde likken. U bent zo’n persoon? Vroeg of laat loopt u tegen een stadionverbod aan. Omdat Feyenoord uw alles is, omdat u alles wilt doen om Feyenoord gezond te krijgen. Omdat u geen ander platform heeft om uw stem te laten gelden dan een spandoek. U, trouwe supporter van Feyenoord. U bent niet meer welkom bij de club, omdat passant Eric Gudde niet wil dat u kritiek uit op de grote rotzooi die hij ervan gemaakt heeft. Feyenoord de club van het volk, met een directie die het volk uitsluit dat van de club houdt… Machtmisbruik om jezelf in het zadel te houden… Eigenbelang boven Clubbelang.

Aangezien spandoeken niet mogen, mag iedereen even sturen wat hij van Eric Gudde vindt naar zijn werkmailadres, en vergeet de CC naar zijn collega’s niet:

Volharding!

#Update: De beller is sneller. Als we Twitter mogen geloven dan kunt u ook bellen met de Pinokkio Hotline: uw ongetwijfeld positieve boodschap kan na de piep ingesproken worden of uw kunt natuurlijk ook ene SMSje sturen. Vergeet je naam in te spreken want onze grote slechte Leider Gudde zet je zo zijn stadion uit!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " juli, 2011 " d.d. 31.07.2011

Picobello Feyenoord N.V.

Gepubliceerd op 31 juli 2011 - 20:11

80 minuten lang was het vandaag muisstil in het stadion. Ons stadion. Een spreekkoor tegen Gudde, twee keer Hand in Hand en een bedankje voor Tomasson en André Bahia… verder was het zo stil dat mensen op de eerste ring de spelers hoorden praten. Dat is het nieuwe Feyenoord, met dank aan deze directie en RvC die allemaal denken dat de problemen zijn overgewaaid. Spandoekverbodje hier, SV’tje maar ondertussen lopen ze allemaal weg voor de echte problemen en steken ze vooral niet de hand in eigen boezem.

Zijn de problemen echt overgewaaid? Is het Legioen echt dood? Is Feyenoord dood?

Een dag vol frustratie, treurnis, triest om te constateren dat Feyenoord in de Openingswedstrijd van een matige club moet verliezen. Treurnis. Wellicht is het tijd om te lachen, want waar zijn we zonder humor. Daarom hierbij een filmpje van Waardenberg en De Jong die op de beste manier mogelijk onze bestuurders persifleren in een pseudoniem fictief bedrijf: Picobello BV. Rotterdamse humor…

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " juli, 2011 " d.d. 31.07.2011

Feyenoord – Malaga

Gepubliceerd op 31 juli 2011 - 19:08

In een zonnige Kuip speelde Feyenoord de openingswedstrijd tegen het Spaanse Malaga. Helaas de enige tegenstander van formaat in de gehele voorbereidingsperiode wat Feyenoord, met de trainerswissel in het achterhoofd, in het begin van de competitie wel eens zwaar kan opbreken.

Malaga, dat al eerder tegen Roda JC en FC Utrecht speelde, wist in de Kuip de derde winst op Nederlandse bodem te pakken. Na de pauze en het eerste doelpunt van de Spanjaarden veerde de rood-witte ploeg op waarbij de inzet en strijdlust even kortstondig oversloeg op de tribunes. Het was echter van korte duur. Zo ook op de tribunes waar ruim 80 minuten een doodse stilte heerste. De aanwijzingen van de spelers waren dan ook voor iedereen goed te horen.

De directie deed ook een duit in het zakje door een spandoek te laten verwijderen. Het spandoek ‘ECHTE CLUBLIEFDE IS FER TE ZOEKEN’ werd voor de wedstrijd verwijderd. Enkele minuten later werd het spandoek weer opgehangen. Resultaat: de betrokken supporters hebben een stadionverbod gekregen! Dat het recht op meningsuiting vanuit het Dwaasgebouw met Noord-Koreaanse toestanden wordt beantwoord is een gospe.

De wedstrijd werd door Malaga, dat eigendom is van de steenrijke sheik Abdallah Ben Nasser Al-Thani afkomstig uit Qatar en fors investeerde in de Spaanse ploeg, professioneel uitgespeeld. In de 85ste minuut werd de 0-2 eindstand bepaald.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " juli, 2011 " d.d. 31.07.2011

Feyenoord: Everywhere, Anywhere! #11

Gepubliceerd op 31 juli 2011 - 17:00

Elke dag een positief-haleluja-praise-the-lord-wat-is-het-leven-toch-mooi-bericht hebben we onlangs beloofd. Doen we dan ook. Waarbij dankbaar gebruik wordt gemaakt van het ingezonden materiaal wat wordt aangetroffen in onze mailbox. Moeten dan wel mooie platen zijn op enige wijze gerelateed aan Feyenoord. Dat dan weer wel…..

foto: Frankrijk (Beziers), Felix vak W1

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " juli, 2011 " d.d. 29.07.2011

Ingezonden: Laat je tanden zien!

Gepubliceerd op 29 juli 2011 - 19:30

Ik lees net een heel verhaal op Feyenoord.nl, dat er vanaf aanstaande zondag alleen maar positieve spandoeken getolereerd worden in de Kuip. Onze Kuip. Mijn bloed gaat koken van dergelijke onzin! Buiten het feit dat de directie wederom (!!) ronduit liegt door te zeggen dat het van de KNVB komt vind ik deze tekst ronduit schokkend:

‘De kracht van Feyenoord is altijd geweest dat we eensgezind achter de ploeg en de club blijven staan, vooral in moeilijke tijden’, stelt algemeen directeur Eric Gudde. ‘De vlekkeloos verlopen Open Dag van gisteren was daar een schitterend voorbeeld van. Maar ook het vorige lastige seizoen bleek, behoudens enkele incidenten, juist die positieve eensgezindheid dé kracht van Feyenoord.’

‘Denk bij voorbeeld aan de ongekend mooie revanche die elftal en supporters in april samen boekten in de thuiswedstrijd tegen PSV. Supporters verdienen daar ook alle credits voor. Die eenheid, die ons toen onverslaanbaar maakte, moeten we ook komend seizoen uitstralen. Zeker in onze eigen Kuip, maar ook daarbuiten. Boetes kunnen we natuurlijk niet gebruiken. Bovendien is het voor het imago van de club belangrijk dat we positief en eensgezind naar buiten treden.’

De schrijver of bedenker des tekst suggereert dat wij naar het stadion gaan om Feyenoord af te blaffen. Wat gaan we nou meemaken? Eric Gudde die over eensgezindheid praat terwijl hij nog geen twee weken geleden openlijk de schuld van het vertrekken van Mario Been in de schoenen van het elftal schoof. Wie denkt die smerige huichelaar wel niet die hij is, met zijn opgefrommelde rotkop. Inmiddels begreep ik via het LN Forum dat er diverse supporters navraag hebben gedaan bij de club. De letterlijke reactie 1 op 1 gekopieerd:

De veiligheidsorganisatie van Feyenoord heeft vanuit de clubleiding de nadrukkelijke instructie meegekregen om met ingang van zondag alle uitingen, die er niet op zijn gericht het elftal te ondersteunen dan wel een positief karakter hebben, te weigeren of te verwijderen.

Dus omdat de directie zich begint te irriteren aan de waarheid mag deze niet meer verkondigd worden? Daags na het uiteenvallen van de Varkenoordgroep doet de directie er alles aan om de supporters de mond te snoeren. Nou ik heb nieuws: zondag gaat mijn spandoek mee. Voor Feyenoord, Tegen Directie en RvC! Wat nou niet pro-Feyenoord? Die volgevreten multimiljonairs die MIJN club in hun greep houden. Die denken dat ze alles mogen omdat ze een paar euro meer hebben. Die smerige figuren die mijn club. Jouw club. ONZE CLUB. Naar de donder hebben geholpen, willen niet lezen of horen dat wij ze kotsmisselijk zat zijn?!?! En dan afsluiten dat het imago van de club in het geding komt? JARENLANG WANBELEID! DAT HEEFT DE CLUB KAPOT GEMAAKT!!! Heel deze oproep is niks anders dan ervoor zorgen dat ze zelf langer in het zadel kunnen blijven zitten van ONZE club. Dit is waar de Varkenoordgroep al maanden over sprak: EIGENBELANG BOVEN CLUBBELANG! Ze kunnen van mij allemaal in de stront zakken. Het Nederlands recht geeft ruimte voor protesten, dat kan de directie niet leuk vinden, maar vrijheid van meningsuiting is gewoon een gemeengoed in Nederland. Zolang De Kuip op Nederlands grondgebied ligt, en wedstrijden van Feyenoord openbare gelegenheden zijn kunnen ze gewoon de pot op!

Hierbij roep ik iedereen op om zondag te komen. Met je stem, en je protest spandoek. Hierbij roep ik alle Feyenoorders op die nog houden van onze club, die het gestuntel en gepruts van deze directie zat zijn. Hierbij roep ik alle voorvechters van de HCS Periode op, die van de Van den Herik Periode, de Peter Bosz periode… hierbij roep ik ALLE Feyenoorders op die houden van onze club om je zondag te laten horen. Nooit eerder was de club zover weg, nog één keer de strijd aan. Hand in Hand, Kameraden. Eensgezind.

VOOR FEYENOORD. TEGEN DIRECTIE EN RVC!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " juli, 2011 " d.d. 29.07.2011

Feyenoord: Everywhere, Anywhere! #10

Gepubliceerd op 29 juli 2011 - 17:00

Elke dag een positief-haleluja-praise-the-lord-wat-is-het-leven-toch-mooi-bericht hebben we onlangs beloofd. Doen we dan ook. Waarbij dankbaar gebruik wordt gemaakt van het ingezonden materiaal wat wordt aangetroffen in onze mailbox. Moeten dan wel mooie platen zijn op enige wijze gerelateed aan Feyenoord. Dat dan weer wel…..

foto: Lloret de Mar, Rutger vak Z4

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " juli, 2011 " d.d. 29.07.2011

Feyenoord licentie kwijt?

Gepubliceerd op 29 juli 2011 - 11:22

Rustig blijven ademhalen. Even tot tien tellen. Zover is het nog niet. Al denkt een aantal supporters daar veel te gemakkelijk over. Eric – vertrouw ons en alles komt goed – Gudde verkondigt wat propagandakreten en een enkeling volgt blind. Nou wij niet. En gelukkig wordt ‘wij’  met de dag groter. Want dit is wel even het jaar waarin we uit categorie 1 moeten komen. Anders is het gewoon afgelopen. Meer kunnen we er niet van maken. Minder ook niet. Tot nu toe hebben de heren nog nooit hun eigen doelstellingen gehaald dus genoeg redenen om ons echt enorme zorgen te maken!

Maar wat wil je nou met dit bericht? Enkel door de titel supporters een hartverzakking bezorgen? Nee hoor. Al kan een beetje wakker schudden geen kwaad. Waar we in Dordrecht volgens het kaartje een wedstrijd speelde in de Jupiler Leage (inclusief spelfout) is het over precies een week tegen Excelsior vriendschappelijk…

Heren… soms iets vergeten te vertellen? Bij de KNVB wezen vragen of we wat spelers mochten kopen en die vervolgens zo laten schrikken van de cijfers dat ze de licentie maar vast ingenomen hebben? Vonden ze begroten van het winnen van de vriendenloterij toch niet zo’n goed plan?

En om supporters rustig te houden draaien we gewoon het volledige competitieprogramma vriendschappelijk af. Jammer. Het kaartje heeft jullie verraden. Wij eisen een verklaring. Willen nog één keer zo’n fantastische persconferentie. Met Eric en Dick. Dat het allemaal leugens zijn en dat alles goed komt. Gewoon omdat het kan. Kunnen wij er nog één keer hard om lachen. Vanaf ons luxe jacht. Snel! Nu het nog kan.

Voordat jullie weg zijn!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " juli, 2011 " d.d. 29.07.2011

Het is net de Open Dag

Gepubliceerd op 29 juli 2011 - 11:13

Gisteren stond heel de supporterswereld op zijn kop, want Feyenoord had bewust de led-boarding enkele meters verder van de tribunes verplaatst. Dit zorgt ervoor dat de interactie tussen spelers en tribune afneemt, navraag leert sowieso dat de spelers instructies hebben gekregen om zo min mogelijk contact te zoeken met de supporters tijdens de wedstrijd en vooral de boel niet op te zwepen. Triest. Maargoed, Feyenoord zou Feyenoord niet zijn als ze na al deze onvrede met een andere wind meewaaien:

‘Even het ‘stoepje’ Noordzijde gechecked. Situatie onveranderd, op opstelling LED boarding na. Die staat verkeerd. Wordt spoedig hersteld’, aldus Strooband op zijn twitter. Op de vraag wat er dan precies gaat gebeuren antwoordde hij: ‘De LED-boarding gaat inderdaad naar achter en er komt een nieuw stukje kunstgras. Dan is de situatie weer gewoon zoals ie was.

Dat waren ze natuurlijk al die tijd al van plan. Logisch dat niemand bij Feyenoord het nog opgevallen was, en de eerste de beste supporter wel… nee dit verhaal raakt weer kant noch wel. Het is net de Open Dag

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " juli, 2011 " d.d. 29.07.2011

Peter Houtman, Welkom terug!

Gepubliceerd op 29 juli 2011 - 11:05

Na een koelbloedig ontslag enkele jaren geleden als presentator van Feyenoord TV is men bij de club – hoe verrassend – toch tot inkeer gekomen. Het slechts bekeken TV Programma van RTV Rijnmond aller tijden is gelukkig weer zijn oude presentator rijker. Zoals het hoort!

Peter Houtman keert terug als presentator van het programma Feyenoord TV. De oud-spits zal de dagelijkse presentatie van het clubprogramma gaan verzorgen. Ook krijgt Houtman elke vrijdag en maandag een eigen programmaonderdeel, dat helemaal in het teken staat van de wedstrijd die Feyenoord in het tussenliggende weekend speelt. Houtman was eerder tussen 2006 en 2009 al het gezicht van Feyenoord TV.

Houtman is blij om terug te keren bij het programma. ‘Het doet me heel goed dat ik ben teruggevraagd’, zegt hij. ‘Ik heb Feyenoord TV altijd met heel veel plezier gemaakt en me met hart en ziel voor het programma ingezet. Mijn rol wordt nu iets anders omdat ik niet meer fulltime bezig zal zijn voor Feyenoord TV, maar hoe dan ook heb ik er heel veel zin in om weer voor het programma aan de slag te gaan.’

De oud-spits zal elke vrijdag in de uitzending op Eredivisie Live vanuit De Kuip vooruitblikken op de wedstrijd die Feyenoord in het weekend speelt, samen met een speler, trainer of medewerker van de club. ‘Mijn hart is de afgelopen jaren echt bij televisie en radio maken komen te liggen, dus ik ben blij dat ik dat weer kan gaan oppakken’, zegt Houtman. ‘Het is bovendien natuurlijk een herkenbaar beeld aan het worden dat Feyenoord weer bij me terugkomt. Dat is me als spits ook meerdere keren gebeurd.’ Naast zijn werkzaamheden voor Feyenoord TV blijft Houtman uiteraard ook als stadionspeaker aan de club verbonden. Daarnaast is hij met zijn eigen bedrijf Peter Houtman PR nog druk met onder meer het geven van lezingen, presentaties en clinics.

Het nieuwe seizoen van Feyenoord TV gaat maandag van start met een uitgebreide terugblik op de openingswedstrijd tegen Málaga. Daarnaast is er een compilatie van de volledige voorbereiding te zien, net zoals een verslag van de Open Dag 2011. Feyenoord TV wordt dit seizoen zes dagen per week uitgezonden op Eredivisie Live. Op maandag tot en met donderdag is het clubprogramma te zien om 19.20 uur en op vrijdag om 22.50 uur. Op zaterdag begint Feyenoord TV om 17.20 uur.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " juli, 2011 " d.d. 29.07.2011

Verkeershinder na afloop Feyenoord – Malaga CF

Gepubliceerd op 29 juli 2011 - 11:00

Wie na afloop van de wedstrijd Feyenoord – Malaga CF via de A20 richting de A4 (Delft, Den Haag) wilt rijden komt bedrogen uit.

Door werkzaamheden aan de afgesloten A20 (richting Hoek van Holland / Den Haag, tussen Terbregseplein tot Kleinpolderplein) is er sprake van ernstige verkeershinder en vertragingen. Verkeer richting de A4 wordt geadviseerd gebruik te maken van de A16, A15 en A4 via de Beneluxtunnel.

En voorafgaand aan de wedstrijd: de Maastunnel is tot 5 augustus in Zuidelijke richting afgesloten

Ten slotte rijdt er tussen station Rotterdam Centraal en station Beurs geen enkele metro!