Het archief van januari, 2011

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " januari, 2011 " d.d. 31.01.2011

‘Dit is geen goal meer, dit is een orgasme’

Gepubliceerd op 31 januari 2011 - 20:02

Acht seizoenen Feyenoord. Tweehonderdnegenentwintig wedstrijden. Vijfentwintig doelpunten. Landskampioen. Super Cup. UEFA Cup.

Vandaag werd bekend dat Patrick Paauwe per direct stopt met voetballen. Zijn laatste club is hiermee VVV, maar de mooiste periode uit zijn carrière kende Paauwe uiteraard bij Feyenoord. Vele mooie momenten, wedstrijden, doelpunten. En één doelpunt in het bijzonder zal ons altijd bijblijven.

De woorden van Hans van Vliet bij dát doelpunt vormen ons eerbetoon aan Patrick Paauwe. Patrick, bedankt!

MP3: 1999 – Dit is geen goal meer, dit is een orgasme

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " januari, 2011 " d.d. 31.01.2011

Haastige spoed, zelden goed

Gepubliceerd op 31 januari 2011 - 19:08

De kogel is bijna door de kerk: Feyenoord en Inter hebben een principeakkoord bereikt over de transfer van Luc Castaignos. Als de spits en de Italiaanse club er zelf ook uitkomen, verhuist de Schiedammer komende zomer reeds naar Milaan. En dat vinden wij uiteraard jammer. We hadden graag nog een paar seizoenen langer genoten van de talentvolle spits.

Overigens vinden we het niet alleen jammer, we vragen ons ook oprecht af of het nu wel zo verstandig is. Castaignos is ook komende zomer immers nog altijd slechts achttien jaren jong en krijgt bij Inter -in 2010 niet alleen landskampioen, maar ook winnaar van de nationale beker en Super Cup, de Europa Cup I en het WK voor clubs- uiteraard te maken met forse concurrentie voorin.

Ergo: Haastige spoed is zelden goed … vraag dat maar aan Rajiv van La Parra.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " januari, 2011 " d.d. 31.01.2011

Nieuwe spelerts! Gekkenhuis!

Gepubliceerd op 31 januari 2011 - 19:08

Ofschoon geen cent te makken heeft Feyenoord deze winterstop aardig zaken kunnen doen op de transfermarkt…

Komen

  • Gill Swerts  (gehuurd van AZ)
  • Mr. Miyaichi  (gehuurd van Arsenal)
  • Krisztian Simon  (gehuurd van Ujpest)
  • Soren Larsen  (gehuurd van Toulouse)
  • Kostas Lamprou  (teruggehaald van Excelsior)
  • Marcel Meeuwis  (gehuurd van Borussia Monchen Gladbach)

Gaan

  • Karim El Ahmadi (verhuurd aan Al-Ahli)
  • Luc Castaignos  (per einde seizoen aan Internazionale verkocht)
  • Michael Lumb  (was gehuurd van Zenith Sint Petersburg, vertrekt naar Aalborg BK)
  • Leo Beenhakkert  (reeds ene week achter de geraniums in Huize Havenzicht te vinden)

Over een paar uur sluit de deadline van deze transferwindow. Gelukkig heeft Charisteas al een nieuwe club…

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " januari, 2011 " d.d. 31.01.2011

Allemaal de schuld van de vrouwen!

Gepubliceerd op 31 januari 2011 - 13:12

Iran, en dat weten we allemaal, is een vooruitstrevend land. En dus volgen wij haar overheidsbeleid op de voet. Kun je nog wat van leren! Zo blijkt dat de aanwezigheid van vrouwen bij het voetbal tot veiligheidsrisico’s en ongepast gedrag leidt. Zijn al die combi’s en overige beperkende maatregelen dus gewoon de schuld van die vrouwen…

‘Vrouwen in Iran mogen niet naar voetbal kijken’

Leden van de Iraanse overheid vragen een verbod op de aanwezigheid van vrouwen bij live uitzendingen van voetbalwedstrijden in bioscoopzalen, dat meldt het nieuwsagentschap ILNA.

Er bestaat al een verbod op hun aanwezigheid in het voetbalstadion.

De politie-eenheid van de staat die het verbod aanvraagt zegt dat de aanwezigheid van vrouwen op sportevenementen met mannen in strijd is met de islam. “De instantie vraagt hierom omdat de aanwezigheid van vrouwen en gezinnen in bioscoopzalen de veiligheidsrisico’s en ongepast gedrag verhoogt”, aldus ILNA. Bioscoopzalen in Iran zenden westrijden van de Asian Cup uit, het nationale team van Iran haalde namelijk de kwartfinales.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " januari, 2011 " d.d. 31.01.2011

Hey RTL, doe es uitzenden…

Gepubliceerd op 31 januari 2011 - 02:43

We komen er maar eerlijk voor uit, wij van Lunatic News houden van cult. Voetbalcult welteverstaan. En dus vinden we de film There’s Only One Jimmy Grimble briljant. Die hebben we dus ook al zes keer gezien. Minstens. Uiteraard hingen we tevens een doek met de tekst ‘Anybody seen Jimmy Grimble?’ op, toen we in de zomer van 2003 in het Deense Aarhus tegen Manchester City speelden. Logisch toch?

De laatste keer dat we deze cultfilm zagen is helaas al een tijdje geleden en dus begint het weer te kriebelen. Moeten we hem weer eens zien. Omdat dat een soort van traditie is. En die hou je in ere. Naar de videotheek lopen is ons evenwel teveel moeite. En illegaal downloaden doen we ook niet, want dat mag niet van de burgemeester. En dus zitten we te wachten tot een van die fijne commerciele gedrochten omroepen ‘em weer eens uitzendt.

Tot die tijd gaan we maar wat glazig naar onderstaande trailer zitten kijken…

httpv://www.youtube.com/watch?v=mhyMBoQ93IY

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " januari, 2011 " d.d. 30.01.2011

Ingezonden: ‘Tot hier en niet verder’

Gepubliceerd op 30 januari 2011 - 22:04

Tevreden over het spel en de inzet, maar teleurgesteld door het resultaat van vandaag, hebben we weinig zin om iets te plaatsen. En al helemaal geen ingezonden stukken. Die zijn afgelopen week namelijk mas-saal aangeleverd, en plaats je er een… Uiteraard nemen we de meningen van deze brieven wel in onze overwegingen mee. Voor niets geschreven zijn ze dus zeker niet, we passen er alleen voor een veredelde brievenrubriek te worden. We hopen daarbij op een ieders begrip!

Soms maken we evenwel een uitzondering op voornoemde regel. Soms kunnen we simpelweg niet om een stuk heen. Neem nou onderstaand verhaal. Een stuk, dat het lezen méér dan waard is. ‘Tot hier, en niet verder!’

Tot hier en niet verder!

Geloof het of niet, ik heb al heel veel meegemaakt met deze club in die 40 jaar dat ik supporter ben, maar vol verbazing -of misschien toch niet?- aanschouw ik het schouwspel rondom de door mij zo geliefde club Feyenoord.

Vanaf het moment dat de heer Blokland namens de Vrienden van Feyenoord mijn club een kapitaalinjectie van 17 miljoen gaf, was er maar één gedachte; oh, wat was ik trots. Trots dat mijn club weer aan het begin stond van de zoveelste financiële wederopstanding. Als Feyenoord-supporter ben je nu eenmaal blind van clubliefde dus voor de zoveelste keer had ik het gevoel: nu komt het echt goed.

Die dag, 28 oktober 2010, was alles anders. Dat mijn club zowel sportief als financieel aan de grond zit, werd op deze dag vergeten. Geen moment liet ik mijn gedachte afdwalen naar de stand op de ranglijst, de kapot gemaakte eerste training, de 10-0 nederlaag tegen PSV, een dramatisch trainingscomplex, de uitschakeling in Europees verband, het structurele mismanagement van de directie en het falende toezicht vanuit de Raad van Commissarissen. Het deed er allemaal niets meer toe want mijn club zou er weer bovenop komen.

De dag erna ging het alleen nog maar over mijn club, het hele Feyenoord-land was euforisch, de heer Blokland -de verlosser- was hot nieuws. Er zou een supportersplan komen en de supporters konden meedoen. Het geld brandde in mijn zak, want ook ik zou gaan storten… 100, 200 euro, geen probleem, ik zou de vrienden gaan helpen. En vele met mij, iedereen wilde storten maar er was een probleem: geen gironummer 1908 of 010 010. Nee, ik heb dagen en weken gewacht maar nog steeds geen gironummer om te storten.

Wat natuurlijk wel gewoon doorging, was de dagelijkse werkelijkheid. Mijn geliefde club ging slechter en slechter voetballen. Zou de heer Been dan toch niet de juiste trainer zijn voor mijn club, spookte het door mijn hoofd. Ik spoelde het filmpje in mijn hoofd nog even terug en liet het vorige seizoen nog eens voorbijkomen. Geen 4-4-2 met Makaay want die kon geen druk zetten, vreemd want in de bekerwedstrijd tegen FC Twente speelde Feyenoord mét hem een van zijn beste helften ooit.

Ja, goed nieuws; 3 december het supportersplan Supporters Steunen Feyenoord werd gepresenteerd op de vrijdag voor Willem II – Feyenoord. Geen problemen meer, het storten kan beginnen. Nog even het goede gevoel bevestigen vanuit de selectie met een klinkende overwinning en een donatie van de selectie om te laten zien dat ondanks de malaise de selectie achter de supporters staat. Jammer, het werd 1-1 en er is tot op heden nog steeds geen donatie van de spelersgroep.

Mijn gedachten dwalen weer af: waarom moest Hofland weg en waarom zijn Roy en Gio gestopt? Was het door de randverschijnselen of zou het toch niet geklikt hebben met de heer Been. De heren Been en Beenhakker verbazen mij met een nieuwe spits; de heer Van de Beukering en mijn twijfels nemen toe over de heren Been en Beenhakker.

Het dwalen slaat over in dromen. Had ik maar de centen dan zou ik 13 miljoen overmaken en daarmee ook een Vriend van Feyenoord worden. Hiermee hebben de

Vrienden van Feyenoord de benodigde 30 miljoen behaald en daarmee zullen zij drie zetels in de Raad van Commissarissen behalen. Persoonlijk zou ik geen commissaris willen worden. Ik ben teveel supporter en zou door emotie wel eens gelijk de heren Gudde en Jacobs kunnen ontslaan. Want ik mag dan wel geen verstand van financiën hebben, maar 30 miljoen storten en dan nog 13 miljoen euro schuld overhouden dat is absurd. Dit heeft natuurlijk ook plaats gevonden onder de huidige Raad van Commissarissen. Onder de leiding van President Commissaris, de heer Van Well, dus die zou van mij ook zo mogen opstappen.

Weer terug in de werkelijkheid:

Vers in het geheugen ligt het overlijden van Coen en het eerbetoon voor De Kuip zonder directie en spelers. Gerard Meijer was er wel net als wij; de supporters. De laatste tocht van Moulijn begon bij zijn standbeeld bij stadion De Kuip. Via de Erasmusbrug, volgens Radio Rijnmond de brug die door de harde kern tot een eigen plek van herdenken is opgeëist en geregisseerd, kwam de stoet bij de Coolsingel. Daar stonden duizenden mensen, soms rijen dik, jong en oud, man of vrouw, politie met een eresaluut om afscheid te nemen van Feyenoords grootste speler ooit.

Wat ons ook nog vers in het geheugen ligt en duidelijk op ons netvlies staat is de soap rondom de heer Beenhakker deze werd volgens de media voorbereid in Oman, de plek die verkozen werd boven het eren van onze grootste clubicoon. De heer Beenhakker kondigt bij thuiskomst aan zijn contract eenzijdig op te zeggen en wil dit middels een persconferentie bij Feyenoord wereldkundig maken. Daarbij veegt hij de gehele vloer aan met directie en de Raad van Commissarissen.

De heren Koevermans en Gudde stonden erbij en keken ernaar. Zelfs de heer Been is niet meer onaantastbaar en het respect van de heer Been naar de club en zijn supporters is ook ver te zoeken. Alleen al de arrogantie om de heer Van Hanegem te tarten is in mijn ogen stuitend.

Maar het wordt nog gekker: de nederlaag tegen De Graafschap met een horde boze supporters voor het Maasgebouw. Dat dit gesust werd door de harde kern (dus toch wel denkende mensen met een dosis gezond verstand) mag een wonder heten en daar op aangesloten, werd er door supporters een nachtelijk overleg belegd. De uitkomst zou in de loop van de week worden teruggekoppeld door de heer Blokland.

Maar het houdt nog niet op; El Ahmadi wordt geslachtofferd voor een nieuwe spits luidt de verklaring. Tsja, een van je beste spelers verhuren om geld vrij te maken voor het huren van een spits, dat is pas echt zorgwekkend.

Mario weigert ook Willem van Hanegem toe te voegen aan zijn technische staf. Ik herinner mij nog een citaat van de heer Been toen hij zich door de heer De Cler geschoffeerd voelde met de woorden “hij vond zich zelf wel lekker tikken”. Nou meneer Been ik heb nieuws vanuit de hondstrouwe achterban: wij vinden Feyenoord ook lekker tikken. Dus blijf vooral de functie van trainer bekleden.

Donderdag 27 januari, triest maar waar: de supporters hebben zich teruggetrokken uit een overleg. De aangeven punten worden beleidsmatig niet overgenomen:

De heer Jacobs ontslaan of bewerkstelligen dat hij vrijwillig opstapt zonder afkoopsom.
De actie rondom de Vrienden van Feyenoord-wedstrijd afblazen. Dit gaat nu geen effect sorteren.
Selectie aanspreken op hun respectloze gedrag richting club en supporters.

Directe lijnen tussen de Feyenoorddirectie en de VvF enerzijds en vertegenwoordigers van de supporters en voetbaleenheid open houden.

Deze supporters blijken achteraf, volgens de heer Blokland en directie al een half jaar in gesprek te zijn dus zullen bovenstaande punten toch niet als een verassing zijn gekomen?

Persoonlijk vind ik de genoemde punten ook niet echt schokkend, alleen de Vrienden van Feyenoord-wedstrijd is voor mij een raadsel. Deze supporters praten zelfs met de politie, hoe mooi kan het zijn? En dezelfde supporters zouden nu bedreigingen hebben geuit?

Ik vind het maar een vreemd verhaal en zou het dan ook graag van deze supporters zelf vernemen wat hun kant van het verhaal is.

Maar goed vandaag FC Twente uit eindelijk eens de inzet die vanzelfsprekend zou moeten zijn. Geen punten wel strijd dat dan weer wel. Zondag Vitesse uit met de heer Meeuwis en nog 1 dag voor een nieuwe spits.

ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE IS ONVOORWAARDELIJKE STEUN.

Aandeelhouder vak C & Lid van de Feyenoord Supporters Vereniging

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " januari, 2011 " d.d. 30.01.2011

FC Twente – Feyenoord

Gepubliceerd op 30 januari 2011 - 16:30

Na het dramatisch verlopen thuisduel tegen De Graafschap stond dit weekend de zware uitwedstrijd tegen regerend landskampioen FC Twente op het programma. Het duel kende een positief verloop, maar een negatief einde:

Ondersteund door een luidruchtig uitvak en met Castaignos en Leerdam weer in de basis (Van Beukering zat het hele duel op de bank, El Ahmadi has left the building) startte Feyenoord goed. Het verdedigde stug, vocht voor iedere bal op het middenveld en creëerde aanvallend diverse mogelijkheden. Een en ander resulteerde helaas niet in een (verdiende!) openingstreffer en dus gingen beide ploegen met een brilstand rusten.

Na rust was het dan toch Swerts, die met een verdwaalde voorzet (of was het juist een briljant schot?) Feyenoord op voorsprong zette. Zou het dan toch? Helaas… via Brama en de geheel vrijstaande invaller Ruiz (in nota bene de laatste minuut van de blessuretijd!) pakten de moffen Tukkers alsnog de volle winst in eigen huis, 2-1.

Weer met lege handen derhalve. Wel was er applaus, voor de inzet en het spel. Dat dan weer wel.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " januari, 2011 " d.d. 29.01.2011

Vier Locaties Waar Je Zondag Niet Moet Zitten

Gepubliceerd op 29 januari 2011 - 02:43
  • Bij je schoonmoeder
  • Op ’t Haagsche Veer
  • In een verjaardagskring
  • Op de meubelboulevard

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " januari, 2011 " d.d. 28.01.2011

Blokland staat achter directie

Gepubliceerd op 28 januari 2011 - 16:00

De brief met punten zoals gisteravond gepubliceerd heeft voor veel commotie gezorgd. Zowel bij FC Rijnmond als bij het RTL-programma Voetbal International zal Feyenoord vanavond weer onderwerp van gesprek zijn. Vooruitlopend hierop probeert Feyenoord de publieke opinie reeds te bespelen door te spreken over bedreigingen. En zo maakt Feyenoord er een vies spelletje van, want vanuit de goed georganiseerde groep supporters zijn nooit bedreigingen geuit. Sterker nog: club en supporters staan nu weliswaar recht tegenover elkaar, maar wij zullen deze strijd -zoals we altijd hebben gedaan!- met open vizier strijden. Dit zal zelfs de Voetbaleenheid van de Rotterdamse politie beamen.

Ondertussen heeft Pim Blokland zich achter de directie van Feyenoord geschaard. In het kader van hoor en wederhoor onderstaand zijn reactie op alle commotie:

Als het aan investeerder Pim Blokland ligt, willigt Feyenoord niet de eis van een delegatie supporters in om financieel directeur Onno Jacobs te ontslaan.

“Waarom zou hij weg moeten? Winnen we dan wedstrijden? En moet Eric Gudde (algemeen directeur, red.) eruit als we volgende week van Vitesse verliezen? Dient Dick van Well (voorzitter van de raad van commissarissen, red.) te wijken als we de speelronde nadien onderuit gaan tegen Heracles? Dan hebben we geen directie en raad van commissarissen meer over.”

Enkele supporters uitten donderdag via een open brief hun ongenoegen over de gang van zaken in De Kuip. Naast het vertrek van Jacobs eisen ze dat Gudde niet meer het woord voert.

Ook Pim Blokland probeert met bovenstaande reactie in te spelen op de gevoelens van het publiek en gaat daarmee voorbij aan de feiten. Zo doet hij met zijn uitspraken voorkomen alsof de eisen naar aanleiding van de nederlaag tegen De Graafschap op tafel zijn gelegd. Dit terwijl de gesprekken tussen directie, Vrienden van Feyenoord en supporters al lange tijd gaande zijn en de bewuste punten dus al herhaaldelijk door supporters op tafel zijn gelegd.

Iedereen zal begrijpen dat wij met het vertrek van een directielid geen succes op korte termijn voor ogen hebben. Wij willen enkel dat onze club financieel en organisatorisch ein-de-lijk weer gezond wordt. En dat er weinig vertrouwen is dat dit lukt met de mensen die er de voorbije jaren juist zo’n puinhoop van hebben gemaakt, moge duidelijk zijn.

Als we dan wel kort door de bocht willen gaan, zouden we vragen: Winnen we mét Gudde als stotterende woordvoerder en Jacobs als financieel directeur wél aanstaande zondag? Oh, en Dick van Well… “Vriend” van Feyenoord? Toch?

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " januari, 2011 " d.d. 27.01.2011

Openheid: De gestelde eisen

Gepubliceerd op 27 januari 2011 - 22:00

Het bericht ‘Einde gesprekken tussen supporters en club’ zoals eerder vanavond door diverse Feyenoord-sites gelijktijdig gepubliceerd, heeft veel los gemaakt. En even zovele vragen opgeroepen. Deze vragen zullen wij de komende tijd allemaal beantwoorden. Immers hebben wij de club er met regelmaat op gewezen niet naar de gepredikte Openheid & Transparantie te handelen. Deze openheid en transparantie mogen en kunnen alle Feyenoorders dus wel van ons verwachten.

Dit laatste betekent dat er veel -heel veel- naar buiten zal komen. Over datgene zich de voorbije maanden achter de schermen heeft afgespeeld. En dat daarbij bepaalde mensen binnen de club beschadigd zullen worden, is een consequentie die de bewuste personen aan zichzelf te danken hebben. Wij hebben immers altijd maar één belang voor ogen gehad: het clubbelang. Helaas geldt dit niet voor iedereen die in de loop van de tijd is aangeschoven…

Zoals gesteld zullen we de komende tijd op alle vragen een antwoord geven. Om te beginnen met de belangrijkste: Welke eisen zijn er door de supporters bij de club neergelegd? Op deze vraag zullen wij antwoorden door het publiceren van de brief zoals zondag -naar aanleiding van het bekende nachtelijke overleg- naar Mark Koevermans en Pim Blokland verstuurd:

Beste Pim en Mark,

Hierbij herinneren wij jullie er aan dat wij binnen één week zullen vernemen welke acties zijn genomen naar aanleiding van het gesprek in de nacht van 22 januari op 23 januari 2011. Hieronder is als leidraad (en ter herinnering) een aantal punten opgenomen. De ratio achter het merendeel van deze punten is in het gesprek naar voren gebracht.

  • Mario Been contact op laten nemen met Willem van Hanegem. Wordt dit niet gedaan, dan Mario op non actief of zijn ontslag laten aanbieden. Trainers vanuit Varkenoord voor de groep.
  • Dhr. Jacobs ontslaan of bewerkstelligen dat hij vrijwillig opstapt zonder afkoopsom.
  • De actie rondom de Vrienden van Feyenoord-wedstrijd afblazen. Dit gaat nu geen effect sorteren.
  • Selectie aanspreken op hun respectloze gedrag richting club en supporters.
  • Directe lijnen tussen de Feyenoorddirectie en de VvF enerzijds en vertegenwoordigers van de supporters en voetbaleenheid open houden.
  • Beenhakker per direct wegsturen.

Niet alles van hetgeen hierboven is aangegeven zal binnen één week daadwerkelijk te realiseren zijn, maar een deadline van twee weken moet haalbaar zijn. Hetzij door daden, hetzij door uitspraken over hetgeen men wanneer wil realiseren.