Het archief van oktober, 2010

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2010 " d.d. 31.10.2010

AZ – Feyenoord

Gepubliceerd op 31 oktober 2010 - 16:30

Feyenoord heeft in Alkmaar weer een uitwedstrijd verloren. AZ won met 2-1. Feyenoord speelde in tegenstelling tot veel eerdere uitwedstrijden goed georganiseerd en was veelvuldig in balbezit, maar helaas kon Luc Castaignos niet bereikt worden omdat met name Georginio Wijnaldum nauwelijks in het spel betrokken was.

Ricky van Haaren begon in Alkmaar in de basis door een knieblessure van Kamohelo Mokotjo en Van Haaren bleek eindelijk een speler die op doel durft te schieten en dit ook een aantal keer goed deed, echter zonder succes.

Het leek erop dat Feyenoord zou gaan rusten met een 0-0 stand, maar uit een onterechte vrije trap scoorde Brett Holman op gelukkige wijze de 1-0.

Het spel van AZ en Feyenoord veranderde in de tweede helft niet veel. Feyenoord was goed tot de zestien meter en AZ speelde zwak. Todat Graziano Pelle in het veld kwam bij AZ en ook snel kon scoren. Feyenoord leek verslagen maar dankzij een buitenspel doelpunt van Castaignos kwam Feyenoord terug in de wedstrijd en bleef het spannend tot het einde met kansen aan beide kanten.

Helaas mocht het niet zo zijn en bleef Feyenoord op slechts twee punten staan in uitwedstrijden.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2010 " d.d. 31.10.2010

Weet je nog? Met die helicopter?

Gepubliceerd op 31 oktober 2010 - 08:00

Weet je nog

Weet je nog, die ene keer? Die gekke wedstrijd? Die maffe wedstrijd? Die keer dat het helemaal los ging? Die keer dat het feest was?

Om ons gigantische internetarchief niet weg te laten rotten pakken we elke week één zo’n wedstrijd eruit. Dat scheelt, want dan hoef je zelf niet door de decennia te bladeren om herinneringen op te doen! Een rubriek vol leuke wedstrijden en wedstrijden, die je wellicht allang vergeten bent…

Deze week Feyenoord – Roda JC, zoals gespeeld in het voorjaar van 2009, zijnde ‘het afscheidsduel van een clubicoon, het afscheidsduel van Gerard Meijer’

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2010 " d.d. 31.10.2010

Een standbeeld voor Pim!

Gepubliceerd op 31 oktober 2010 - 01:55

Afgelopen dagen stroomde alle internet sites vol met tientallen berichten rondom Pim Blokland, en zijn vrienden. “Vrienden van Feyenoord”, een groep investeerders supporters met een te dikke portefeuille. De redactie van Lunatic News heeft maanden reikhalzend uitgekeken naar het uittreden van deze welgestelde supporters. Rijke lui, wat we vroeger omschreven als bobo’s.

Maar deze groep is anders, deze groep staat tussen de supporters. Letterlijk. Ze hebben de afgelopen maanden geleerd dat “de blauwe stoeltjes” ook bevolkt wordt door slimme mensen met goede ideeën maar bovenal; kennis waarom Feyenoord, Feyenoord niet meer is. Lunatic News is groot voorstander van de ontwikkeling dat supporters meer inspraak krijgen in het reilen en zijlen van de club. Simpelweg gezegd is LN fan. Niet fan van ASR. Maar fan van de vrienden. Vrienden die supporters zijn.

We kunnen wel duizend keer bedankt zeggen, maar Feyenoord is de club van geen woorden maar daden. Om die reden waren we dus een paar dagen stiller dan normaal, we waren bezig. Bezig met een beeld. Een beeld voor Pim. En Pim; als de rest van je vrienden naar buiten komen dan krijgen ze ook een beeld!

Pim. Vriend van Feyenoord!

EDIT: HAHAHAHAHAHA, bleek het gewoon weer om dezelfde groep gore leugenaars en zelfverrijkers te gaan die eigenbelang boven clubbelang heffen. Die zichzelf vol laten lopen op kosten van de club en aan het einde van de rit 4% betaald krijgen op jaarbasis over hun ingelegde bedrag. Vrienden? Werknemers. En nog van een bedroevend niveau ook, maar what else is new?

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2010 " d.d. 30.10.2010

Sterrenploeg 1971 / 1972

Gepubliceerd op 30 oktober 2010 - 19:08

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2010 " d.d. 30.10.2010

Video: ‘In Memoriam Actie, 2010 – 2011’

Gepubliceerd op 30 oktober 2010 - 01:18

Middels onderstaande film wijden we nogmaals aandacht aan de prachtige In Memoriam Actie van afgelopen woensdag. Simpelweg een kwestie van nagenieten. ‘Dit was de herdenking in seizoen 2010 – 2011. Hand in Hand Kameraden, Voor Altijd’. 

httpv://www.youtube.com/watch?v=GYgsJFTVZHY

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2010 " d.d. 30.10.2010

Life is life… Pluisje, van harte!

Gepubliceerd op 30 oktober 2010 - 00:00

In het voorjaar van 1989 maakte de wereld zich op voor het UEFA Cup treffen tussen Bayern München en Napoli. Terwijl zijn medespelers ietwat plichtmatig een balletje heen en weer schoten of juist verwoed van zijlijn naar zijlijn warmliepen hield de nummer 10 van de Italianen plots minutenlang de voetbal hoog. Dit alles met losse veters en op de maat van de plaat ‘Life is Life’ van Opus. Hoe bizar. Het duel was nog niet begonnen, maar de show was al compleet.

Zijn naam? Diego Armando Maradona. Zijn geboortedatum? Dertig oktober 1960.

Die is vandaag dus 50 geworden…

httpv://www.youtube.com/watch?v=m5ScgJ9VSiw

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2010 " d.d. 29.10.2010

Boycot Sportshop Kralingen

Gepubliceerd op 29 oktober 2010 - 19:08

Zondag naar Alkmaar, naar AZ. Altijd leuk natuurlijk. Wij zullen er dus zijn. Mounir El Hamdaoui trouwens ook..

Eueueuh, wie?

Ja joh, je weet wel, Mounir El Hamdaoui, die so called Rotterdammer, die voorheen bij AZ speelde, maar recent richting Ajax verkaste. Die toen zó bang was voor de omzet van z’n sportwinkeltje in Kralingen, dattie z’n nieuwe club doodleuk verzocht die inkomstenderving toch vooral mee te nemen in z’n maandelijkse salaris. Hahahaha!

Komtie doen dan, in Alkmaar? Afscheid nemen. O ja? Ja! Van het Alkmaarse publiek, om precies te zijn. ‘Of iedereen maar even blij wil zwaaien en zingen, richting Mounir’.

Nou, geen zorgen, dat zullen we doen…

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2010 " d.d. 29.10.2010

Feyenoord never dies! #11

Gepubliceerd op 29 oktober 2010 - 17:00

OldZschool

Feyenoord never dies! Hardcore never dies! Uitspraken die uit de mooiste stad van de wereld komen. Rotterdam, wereldstad!

Feyenoord & Rotterdam, Hardcore & Rotterdam, combinaties die bij iedereen bekend zijn. Rotterdam…

… is een avondje oldskool met DJ Rob & MC Joe!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2010 " d.d. 29.10.2010

En zo leg ut!

Gepubliceerd op 29 oktober 2010 - 13:02

“Het Nederlandse profvoetbal bestaat, meer dan gemiddeld genomen, dankzij zijn authenticiteit, zowel qua voetbal als qua cultuur. De eredivisie is niet groot genoeg om onderdak te verlenen aan internationale investeerders. Vreemd geld vervreemdt elke Nederlandse club van zijn achterban. En als er nou iets is waarmee Feyenoord zich van welke club dan ook onderscheidt, is het zijn Legioen: massief, inventief, trouw, brutaal en onverzettelijk.”

… aldus Chris van Nijnatten in het AD.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " oktober, 2010 " d.d. 29.10.2010

Godzijdank bleef Mario…

Gepubliceerd op 29 oktober 2010 - 12:58

Stel je voor dat Been z’n spullen had gepakt maandag. Stel je voor! Dan waren we echt niet te benijden geweest…

Ruud Gullit wil weer als trainer aan de slag

Ruud Gullit wil graag weer aan de slag als trainer. De oud-voetballer zei dit vandaag in China waar hij meedoet aan een golftoernooi. Hij is op dit moment druk met het bid van Nederland en België voor het WK voetbal, maar het trainersvak blijft trekken. ”Natuurlijk zou ik weer aan de slag willen. Als ik de juiste kans krijg, dan zal ik zeker niet twijfelen.”

Gullit was als coach actief bij Feyenoord, Chelsea, Newcastle United en Los Angeles Galaxy. Sinds zijn vertrek uit Amerika, heeft hij geen club meer gecoached.

Hij liet zich ook uit over de situatie bij zijn oude club AC Milan, die voor altijd in zijn hart zit. Hij vindt het logisch dat de club nu een iets mindere periode doormaakt. ”De club heeft in de laatste twintig jaar zo’n dertig prijzen gewonnen. Dat is exceptioneel. Ik denk niet dat er een andere club ter wereld is die daar in geslaagd is. Er is dan een moment dat het iets minder gaat.”