Het archief van september, 2010

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " september, 2010 " d.d. 29.09.2010

Ingezonden: Leo het is tijd

Gepubliceerd op 29 september 2010 - 22:03

Ga en maak onze cirkel rond. Mooi verhaal bij Rijnmond en een prachtig intervieuw ook in de VI. Pfffff….

Met deze huidige selectie en Leo Beenhakker “8 generatie kloven verschil” kom je niet verder om contracten te verlengen. Leo denkt dat Twitter een tekenfilm is en een I-Pod iets met science fiction is en Black-Berry’s bij de groenteboer worden verkocht. Helemaal antiek is hij niet want sms-en kan hij wel alleen als hij klaar is de transfer window van 2012 al voorbij.

Vraag Gio maar eens lekker met die gasten te praten en laat hem bij de contract besprekingen plaatsnemen. Natuurlijk gaan zulke gesprekken in het bijzijn van zaakwaarnemers, maar willen deze niet verlengen, terwijl het goede voorwaarden voor de spelers zijn en past binnen Feyenoords begroting, pleur de betreffende speler dan maar op de tribune. Eens kijken of het dan wel tot de spelers doordringt dat twee jaar op de tribune lang is, bij voorkeur de gele zijde.

Dat Leo deze selectie niet tot meer inschat is makkelijk,misschien waar, maar het is godverdomme Feyenoord.

Deze spelers moeten ook in hun zelf durven investeren. Pijn lijden, trainen, discipline, lopen todat je omvalt en trots zijn op dat rood/witte shirt. Geen vriendschappelijke symptonen ten toon spreiden naar alles buiten 010. Vechten, overleven en strijden voor de punten, want die hebben we hard nodig. De roze, groene, gele, blauwe pimpelpaarse schoenen nemen we dan maar op de koop toe tot de zomerstop want dan spuiten we alles zwart.

Jullie spelen nog altijd in de Kuip voor 45.000 mensen en niet in een of ander aftands stadion in de provincie. Het is ook gemakkelijk om naar alle geldperikelen te verwijzen en dat deze de toekomst van de spelers in de weg staan.

Maar voor het oplossen van de geldproblemen zijn de investeerders voor en daar geloof ik stellig in. Ik ga er dan wel vanuit dat er gelijk een kleine “sanering” binnen het maasgebouw plaatsvindt.

Ron Vlaar je bent aanvoerder. Neem het voortouw en verleng je contract en geef daarmee het signaal af!!!!!!!!!!!!!!!! Zeker naar je huidige teamgenoten en laat Leroy Fer maar volgen. Ik ga er vanuit dat de spelersmakelaars al genoeg aan Feyenoord en hun spelers hebben verdiend. Hier ligt voor hunnie ook een uitdaging dat ze het goed met de spelers en de club voor hebben.

Wij supporters moeten ook onze steentje bijdragen en niet door deze steentjes door de ramen van het maasgebouw te gooien. Wij moeten deze selectie steunen maar de selectie moet onze steun ook verdienen.

UIT EIGEN KRACHT VOORTGEBRACHT!!!!!!!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " september, 2010 " d.d. 29.09.2010

Ennnn we hebben beeld

Gepubliceerd op 29 september 2010 - 21:50

Gisteren maakten we er al melding van; Christian Gyan keert waarschijnlijk terug op de vaderlandse velden. Bij de Rotterdamse amateurclub Leonidas om precies te zijn. Tijdens een oefenduel tegen BVCB (wie kent ze niet?) maakte de held van weleer gisterenavond zijn debuut. RTV Rijnmond was erbij, hetgeen een even mooi als herkenbaar filmpje opleverde:

Het schietgebedje, de zaaier richting enkels van een tegenstander, de lachende ogen en het compleet onverstaanbare gebrabbel.

Mooi man. Welkom thuis!

httpv://www.youtube.com/watch?v=Rl7rgYWdVOs&feature=player_embedded

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " september, 2010 " d.d. 29.09.2010

Rottûrdam. Ech wel!

Gepubliceerd op 29 september 2010 - 10:10

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " september, 2010 " d.d. 28.09.2010

Leuk voor het bestuur!

Gepubliceerd op 28 september 2010 - 22:27

Wellicht leuk, om in navolging van die recent aangeschafte nieuwe spelersbus sticker voor de selectie, ook het bestuur een nieuw vervoermiddel te geven, voor het bezoeken van uitwedstrijden…

Nu te koop op Marktplaats:

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " september, 2010 " d.d. 28.09.2010

Telefoon voor Raymond Salomon…

Gepubliceerd op 28 september 2010 - 19:08

…het hoofdkantoor van Lunatic News aan de lijn. Of je de volgende keer, dat je een LN artikel in dat blije Feyenoord Magazine blaadje van je wilt plaatsen, eerst effe vraagt oftat wel okay is?

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " september, 2010 " d.d. 28.09.2010

U wilt een tekenend beeld?

Gepubliceerd op 28 september 2010 - 13:37

Ego2.nl, van oudsher Feyenoords enige fotosite. Recent gestopt met actieve fotoverslagen en meer gefixed op de “blog uit het hart”… scherp en boeiend:

Als je wilt weten hoe de vlag er bij Feyenoord vandaag de dag bij hangt, hoef je alleen maar naar het Maasgebouw te kijken. Ja, je ziet het goed. Er hangen 2 “vodjes” die ooit Feyenoordvlaggen waren, maar vandaag tot op de draad versleten zijn. Het rood, zonder het wit van Feyenoord. Symbolischer kan het na de wedstrijd tegen NEC niet zijn.

Treurigheid ten top: 15 euro voor een nieuwe vlag kan er al niet af. In en in triest.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " september, 2010 " d.d. 28.09.2010

‘… vloedgolf door het stadion.’

Gepubliceerd op 28 september 2010 - 12:00

Exact vier jaar geleden speelde Feyenoord een memorabele wedstrijd in de eerste ronde van de UEFA Cup. Tegenstander die dag was Lokomotiv Sofia. Na een moeizame 2-2 in Bulgarije, mocht er op 28 september 2006 in De Kuip in ieder geval niet verloren worden.

En zo geschiedde. Met de hakken over de sloot: 0-0. We waren door.

Pierre van Hooijdonk na afloop tegen Radio Rijnmond: ‘Toen de krachten wegvloeiden gingen ze op ongelofelijke wijze achter ons staan, waardoor we extra krachten kregen om door te gaan tot het einde. Dit zijn kenmerkende momenten waarop je je realiseert hoe groot Feyenoord en het Feyenoord Legioen is.’

En Chris van Nijnatten de volgende dag in zijn column in het Algemeen Dagblad: ‘De aanhankelijkheid aan alles waar Feyenoord voor staat, klotste gisteravond bijna over de rand van de Kuip. De die-hards waren een avondje onder elkaar in de half gevulde tempel op Zuid, de gloriejagers zaten thuis. Afgesproken was om voor één keer de uitingen tegen het beleid van Jorien van den Herik niet aan de hekken te hangen. Er klonk geen onvertogen woord, niet in gezang en niet gescandeerd. De liefde voor de club spoelde in een negentig minuten durende vloedgolf door het stadion.’

Dat is Feyenoord!

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " september, 2010 " d.d. 28.09.2010

Dichten op Dinsdag

Gepubliceerd op 28 september 2010 - 11:00

Het gevoel kan niemand goed uitleggen.
Velen kennen het. Velen kunnen het niet begrijpen.

Het gevoel is alles, voor diegene ndie het begrijpen.
Het gevoel is onzin, in de ogen van diegene ndie het niet snappen.

Ik ben er voor mijn gevoel altijd.
In goede tijden, maar ook in slechte tijden.
Het gevoel is onderdeel van m’n leven, van m’n doen en laten.

Zie het als liefde, maar dan groter.
Zie het als eeuwige liefde, maar het is meer dan dat.
Zie het als een huwelijk, maar dan tot de dood het scheidt.
Zie het als een goede vriend, maar dan beter.

Een dag samen zijn met het gevoel betekent meer dan een familiedag.
Het is alsof ik samen ben,
Samen met de mensen met hetzelfde gevoel.

Het gevoel is een soort van Geloof,
Een soort van God, Maar dan net iets anders.
Het huis van het gevoel is voor mij heilig,
Heiliger dan een kerk, moskee of gebedshuis.

Ik gaat er plichtsgetrouw heen,
Zonder te zeuren. Zonder te klagen.
Zonder maar één scheldwoord te laten.

Het geloof kost iets. Geld.
Dat is in mijn ogen niks meer dan een bijdrage.
Een kleine bijdrage, die ik plichtsgetrouw doe.

Het gevoel is van mij, van jou, van iedereen.
Maar ook van niemand.
Het gevoel is speciaal,
Maar toch ook weer niet.

Het gevoel maakt mij blij, of vrolijk.
Het gevoel maakt mij chago of triest.
Het gevoel laat mij een aantal dagen dat voelen.
Tot de volgende keer dat ik er aan denk.

Als het met het gevoel slecht gaat,
Gaat het met mij ook niet al te best.
Maar ik zeg er niks over,
Het hoort erbij.

Met het gevoel in je, kan je de hele wereld aan.
Maar toch ook weer niet.
Soms niet eens iets makkelijks,
Waar ik de weerstand niet van inzie.

Het gevoel…
Het gevoel is mijn club.
MIJN club, Feyenoord

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " september, 2010 " d.d. 28.09.2010

De terugkeer van een held

Gepubliceerd op 28 september 2010 - 10:00

Een held is terug in Rotterdam. Christian Gyan, UEFA Cup-winnaar, is op proef bij de Rotterdamse amateurclub Leonidas. Met die club speelt hij vanavond een oefenwedstrijd bij en tegen BVCB. De wedstrijd in Bergschenhoek begint om 20h15!

Christian Gyan op weg naar Leonidas

Christian Gyan is momenteel op proef bij Leonidas. De oud-Feyenoorder speelt dinsdag in het shirt van de Rotterdamse amateurclub mee in een oefenwedstrijd tegen BVCB.

De hoofdklasser wil bekijken of de Ghanese verdediger nog op niveau kan voetballen. Als hij voldoende indruk maakt in het oefenpotje tegen de ploeg uit Bergschenhoek, dan zal de club zijn overschrijving aanvragen.

Gyan kwam in 1996 naar Feyenoord, waar hij eerst werd uitgeleend aan Excelsior. Na een half jaar kwam hij terug naar Feyenoord en won hij tussen 1997 en 2007 een landskampioenschap, een Johan Cruijff Schaal en een UEFA Cup.

U leest momenteel de pagina met berichten uit: " september, 2010 " d.d. 27.09.2010

Hoop Doet Leven

Gepubliceerd op 27 september 2010 - 15:46

“In het weekend dat Feyenoord 1 jammerlijk faalde in een non-Klassieker won het F2-elftal met 36-0 van haar opponent Neptunus, uit Rotterdam-West. Bij rust stond het al 19-0. In de slotfase van het jeugdduel besloot Feyenoord uit piëteit met de tegenstander het doel maar leeg te laten en de keeper als veldspeler in te brengen. Het hielp weinig. Ook de doelman scoorde nog vier keer…”

Aapies van zes. Maar wacht maar. Over 10 a 15 jaar walsen ze overal overheen!